Utrymme med tre barn

Här diskuterar vi nyheter och annat
fugixi

Utrymme med tre barn

Inlägg av fugixi »

Jag står och velar mellan en Polestar 2 Long range, single motor och en Kia EV6.

Bilen blir vår andrabil och kommer i huvudsak inte att köra runt med familjen på semestrar och dylikt, men däremot är det ett stort plus om man inte blir begränsad till att alltid ta vår större bil för dagsturer, t.ex. om man behöver köra några timmar enkel väg för att göra någon aktivitet och sedan hem igen på kvällen, men samtidigt inte så mycket packning.
Det jag främst tänker på är just baksätet med tunneln vid mellersta baksätet.
Vi har tre barn, men bara en bilstol. De större barnen är 10 och 12 år och vi är väl relativt korta allihop.

Kia EV6 är ju hands down den mest praktiska och rymliga bilen. Hade det inte varit för infotainment systemet känns som något från tio år sedan och upplevs ganska slött, så hade jag nog kört på EV6 utan att vela fram och tillbaka. Detsamma gäller ju å andra sidan med tunneln i Polestar 2 också. I en elbil (det blir vår första) känns dock infotainment systemet som en ganska vital sak, i och med laddning längs rutten och förvärmning av batteriet inför dessa laddstopp.

Någon som har erfarenheter likt ovan att dela med sig?

pedro82002

Re: Utrymme med tre barn

Inlägg av pedro82002 »

Om ni i familjen inte sett en PS 2 på riktigt och bor i Ö-vikstrakten kanske vi kan hitta tid och plats där ńi kan provsitta i min.

Mvh, Per Olsson
Per Olsson, Polestar 2 Single motor Standard range

fugixi

Re: Utrymme med tre barn

Inlägg av fugixi »

Riktigt snällt!

Dock slog vi till på en Polestar 2 Long Range, Single Motor med Pilot pack i förrgår. Känns bra! 🤘

Förhoppningsvis kommer den lagom till sommarsemestern.

Skriv svar