Start/stoppknapp....

Här diskuterar vi nyheter och annat
lawe

Start/stoppknapp....

Inlägg av lawe »

Är det någon fler än jag som saknar den ibland? T.ex. när man ska hämta någon, kommer fram till destinationen och ska vänta en stund och inte vill att allt ska vara igång i bilen. Eller omvänt när man kliver ut ur bilen en stund och vill lämna allt på i bilen medan man t.ex. skrapar rutor, fyller takboxen etc.

polken

Re: Start/stoppknapp....

Inlägg av polken »

Stänga av kan du göra via >Bil > Mer >Stäng av. Sitter inte i bilen nu så jag kan minnas fel men det går via centerdisplayen. Tryck sen på Play så startar radioläge men inte ”tändning”.

Omvänt saknar jag också.

polken

Inlägg av polken »

Har inte testat själv men kanske funkar om man trycker play efter man lämnat sitsen/öppnat dörren. För det är väl då den stänger av?

Användarvisningsbild
HelectriC

Inlägg av HelectriC »

jag är jätteglad att Polestar inte valde den onödiga startknappen. Det är ju en fröjd att allt onödigt är borttaget, precis som hos Tesla, love it!
Polestar 2

Honken

Inlägg av Honken »

Prova att hålla in Play/Pause knappen

Användarvisningsbild
jgb

Inlägg av jgb »

Jag stör mig faktiskt lite på att bilen stänger av sig när jag kliver ur för att stänga garageporten. En lösning är förstås att montera elektrisk garageöppnare och koppla den till HomeLink, men det är inte så enkelt med våra gamla vikportar...

Skriv svar