Tjänst för laddning

Vi kommer driva undersökningar och tester i denna tråden
Användarvisningsbild
Sebastian
Redaktionen

Tjänst för laddning

Inlägg av Sebastian »

Om du har hus/radhus, skulle du kunna tänka dig att installera en laddare där du får betalt för tjänsten och strömmen?

Ett exempel är att jag bor i lägenhet och får inte installera en laddare. Men husen bredvid mig får installera, och jag kan då ladda min bil hos dom via en tjänst.
Polestar Club Sweden
Redaktör & Skribent

Användarvisningsbild
jgb

Re: Tjänst för laddning

Inlägg av jgb »

Inte för att det är aktuellt där jag bor men jag skulle kunna tänka mig det förutsatt att det gick att få ihop ekonomiskt. Skulle det visa sig att jag var tvungen att göra större förändringar som t ex höjd huvudsäkring är det väl lite tveksamt men troligen skulle det inte behövas.

Andreas

Inlägg av Andreas »

Jag gillar tanken.

Då jag bor i lägenhet i ett område med villor runt om så hade jag uppskattat om någon av mina närmsta grannar installerat en laddare som man kunnat använda.

Joss85

Inlägg av Joss85 »

Jag är inte så teknisk av mig men det låter som en fantastisk idé . Jag tror dock att jag till en början skulle vara en av grannarna som hyr laddstationen från en granne som installerat . Sedan när jag bekantat mig mer med systemet så är det fullt möjligt att jag skulle kunna tänka mig det själv.

Skriv svar