Pendling mellan laddstationer

Här diskuterar vi laddning utav bilarna
Användarvisningsbild
Sebastian
Redaktionen

Pendling mellan laddstationer

Inlägg av Sebastian »

Hade en dialog med en person om att det inte finns laddstationer på gångavstånd från ens lägenhet och hur man gör då. Ett förslag han hade var att ha en elcykel i bilen så man kan ta sig från laddplatser och hem.

Visst det blir en liten process för det, men ändå något jag hade kunnat tänka mig att nyttja. Man behöver ju inte ladda bilen varje dag heller så detta behövs kanske bara 1-2 ggr i veckan, enligt hur jag kör 😊

Hur skulle ni ha gjort om ni inte hade laddare i närheten av erat hem? Man kan ju ladda när man är och handlar också.
Polestar Club Sweden
Redaktör & Skribent

Användarvisningsbild
jgb

Re: Pendling mellan laddstationer

Inlägg av jgb »

Sebastian skrev:
tis 18 feb 2020, 16:52
Hur skulle ni ha gjort om ni inte hade laddare i närheten av erat hem? Man kan ju ladda när man är och handlar också.
Det beror förstås på hur långt man kör. Min kollega, som fick sin Tesla modell 3 för två månader sedan, laddar den ungefär en gång per vecka. Nu gör hon det i och för sig hemma, men hon hade också kunnat parkerat den vid en av våra 11 kW-stolpar utanför jobbet en dag i veckan så hade det funkat.

Jag tror nog det går att lösa ganska smidigt om man planerar det lite. Det svåra är förstås om man kör väldigt mycket så man måste ladda varje dag.

Användarvisningsbild
Sebastian
Redaktionen

Re: Pendling mellan laddstationer

Inlägg av Sebastian »

Ja finns det möjlighet att ladda på jobbet är det biff 👍
Polestar Club Sweden
Redaktör & Skribent

Skriv svar