Företagsleasing

Här diskuterar vi Polestar 2
Sventomen

Företagsleasing

Inlägg av Sventomen » lör 15 feb 2020, 18:22

Hej på er!

Jag är grymt sugen på att ha polestar 2 som min nästa tjänstebil.
När jag konfigurerat bilen och väljer företagsleasing så väljer jag hur jag vill lägga upp det osv... Nu till frågan:
Var ser jag restvärdet?

När jag läser lite om deras finansiering så verkar det vara så att man lämnar tillbaka bilen och ej kan köpa ut den och då inget restvärde, eller har jag fått det hela om bakfoten? :roll: :?
En till sak, ingår försäkring?
/Sventomen

Användarvisningsbild
jgb

Re: Företagsleasing

Inlägg av jgb » sön 16 feb 2020, 15:02

Jag är ingen expert på Polestars (eller egentligen Volvo Finans) upplägg, men jag har uppfattat det så att du inte har rätt att lösa ut bilen när leasinperioden är slut. Detta har jag antagit är orsaken till att man inte talar om något restvärde. Om bilen är onormalt sliten när den ska lämnas tillbaka har de också rätt att begära ersättning för det. Det kan förstås vara både för- och nackdelar med upplägget. Så länge du kan visa att bilen inte är onormalt sliten finns inte risken att du står med en skuld om det skulle visa sig att Polestar 2 har uselt andrahandsvärde om tre år. Men om det skulle vara tvärt om, att alla skriker efter en begagnad Polestar 2 om tre år, får du heller ingen glädje av det.

Jag tror inte försäkring ingår, men vet inte.

Jag har beställt med företagsleasing men inte fått särskilt detaljerad information om den än.

Skriv svar