Tillval

Här diskuterar vi Polestar 2
Ferro94

Re: Tillval

Inlägg av Ferro94 » ons 22 jan 2020, 09:45

Slutspekulerat kring värmepumpsfrågan. Fick precis nedan svar från Polestar:

"Polestar 2 kommer inte att ha en värmepump från produktionsstart.
Och det är inget man kommer att kunna eftermontera.

Polestar 2 är utrustad med en egen fläktvärmare. Denna fläkt är ansluten till bilens högspänningsbatteri. Det betyder att du kan förvärma din bil var du än är. Om den är ansluten till en laddkabel dras energin direkt från uttaget snarare än från bilens batteri. Värmaren, som är ungefär 7 kW, kommer att lyckas hålla klimatet i bilen, även på -25 C. Om du inte har förkonditionerat bilen, kommer det naturligtvis att ta lite tid att värma hela bilen. Vi rekommenderar alltid förkonditionering under kalla klimatförhållanden, och du kan naturligtvis använda den här funktionen via Polestar-appen.

Utöver detta använder vi ett vätskebaserat värmesystem / kylsystem som också värmer upp battericellerna vid behov för att säkerställa optimal prestanda även i kalla klimat, och i heta klimat kan batterierna kylas med kylsystemet."
Tesla S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
Tesla S90D Pärlvit, levererad i dec-15 (SÅLD)
Reserverat Polestar 2

Thornis

Inlägg av Thornis » ons 22 jan 2020, 20:22

Jag vill köpa vinterfälgar efteråt utan däck. Hoppas det går att lösa. Vill gärna ha originalfälgar. Stänkskydd hoppas jag också kommer framöver. Behövs om man är rädd om bilen.
Tesla model S 2018 idag, PS2 imorgon

Ferro94

Inlägg av Ferro94 » ons 22 jan 2020, 21:06

Thornis skrev:
ons 22 jan 2020, 20:22
Jag vill köpa vinterfälgar efteråt utan däck. Hoppas det går att lösa. Vill gärna ha originalfälgar. Stänkskydd hoppas jag också kommer framöver. Behövs om man är rädd om bilen.
Jag kör dubbat på vintern, så jag hade också gärna köpt originalfälgarna separat. Men 35 tkr för kompletta 20-tumshjul (för P-varianten) känns ändå hyfsat rimligt (ex Tesla tar 43 tkr för 20-tums kompletta vinterhjul till M3 med exakt samma däck). Bara själva däcken ligger på c:a 3 tkr/st i nypris och kan säkert säljas för runt 8 tkr och då har du inte så himla långt kvar för att köpa de däck du hellre vill ha.
Tesla S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
Tesla S90D Pärlvit, levererad i dec-15 (SÅLD)
Reserverat Polestar 2

PJW

Inlägg av PJW » ons 22 jan 2020, 22:50

Thornis skrev:
ons 22 jan 2020, 20:22
Frågade på chatten om det går att köpa fälgar enbart. Svaret var nej. Så åtminstone gäller det nu vid beställningen. Kan väl säkert dyka upp i någon tillbehörsaffär senare.

Thornis

Inlägg av Thornis » lör 01 feb 2020, 10:27

Klart det kommer gå köpa fälgarna lösa. Du kan ju köra sönder några eller dom kan bli stulna.
Tesla model S 2018 idag, PS2 imorgon

Skriv svar