Policy runt uppdateringar

Här diskuterar vi Polestar 2
Användarvisningsbild
jgb

Policy runt uppdateringar

Inlägg av jgb » mån 25 nov 2019, 19:24

Hej,

Någon som vet Polestars ambitioner runt uppdateringar? Att mjukvaran i bilen ska uppdateras är väl givet, men vad innebär det? Mjukvaran i min Volvo uppdateras vid varje service, men det är ytterst sällan det dyker upp någon ny funktionalitet som man faktiskt märker. På sin höjd en ny inställningsmöjlighet för trygghetsbelysningen. Tesla har approachen att det faktiskt dyker upp ny funktionalitet med uppdateringarna. Så min fundering är vilken väg Polestar tänker gå?

PJW

Re: Policy runt uppdateringar

Inlägg av PJW » tis 26 nov 2019, 11:45

Frågade om park assist och det kommer inte att finnas från start men kan komma som uppdatering meddelade supporten.

Användarvisningsbild
jgb

Inlägg av jgb » tis 26 nov 2019, 15:58

Tack, det hintar ju ändå om att det är lite mer åt Teslas än åt Volvos linje. Ska passa på att fråga mer om det på eCar Expo i helgen.

Användarvisningsbild
Sebastian
Redaktionen

Inlägg av Sebastian » tor 28 nov 2019, 17:45

jgb skrev:
mån 25 nov 2019, 19:24
Hej,

Någon som vet Polestars ambitioner runt uppdateringar? Att mjukvaran i bilen ska uppdateras är väl givet, men vad innebär det? Mjukvaran i min Volvo uppdateras vid varje service, men det är ytterst sällan det dyker upp någon ny funktionalitet som man faktiskt märker. På sin höjd en ny inställningsmöjlighet för trygghetsbelysningen. Tesla har approachen att det faktiskt dyker upp ny funktionalitet med uppdateringarna. Så min fundering är vilken väg Polestar tänker gå?
Har tolkat det som att de är mer åt Teslas håll med On the fly-uppdateringar
Polestar Club Sweden
Redaktör & Skribent

Användarvisningsbild
jgb

Inlägg av jgb » sön 01 dec 2019, 18:14

Sebastian skrev:
tor 28 nov 2019, 17:45
jgb skrev:
mån 25 nov 2019, 19:24
Hej,

Har tolkat det som att de är mer åt Teslas håll med On the fly-uppdateringar
Japp, det bekräftades av Polestarrepresentanten jag pratade med på eCar Expo även om han förstås inte ville lova något.

Användarvisningsbild
Sebastian
Redaktionen

Inlägg av Sebastian » sön 01 dec 2019, 23:06

Snyggt ;)
Polestar Club Sweden
Redaktör & Skribent

Skriv svar